www.bibliomist.org
Офіс програми «Бібліоміст»
Вул.. Саксаганського 36д,
2-й під’їзд, 5-й поверх
Київ 01033, Україна
Телефон: +380 44 586 2780
Факс: +380 44 586 2781
Ел. пошта: bibliomist@irex.ua
Штаб-квартира
IREX
2121 K Street NW #700
Washington DC 20037
Телефон: 202-628-8188
Факс: 202-628-8189
Ел. пошта: gl@irex.org
ПРЕС-РЕЛІЗ
ВІДКРИТТЯ РЕГІОНАЛЬНОГО ТРЕНІНГОВОГО ЦЕНТРУ
ЗА ПРОЕКТОМ «БІБЛІОМІСТ»
|
Навчальна
програма «Організація та управління змінами у публічній бібліотеці в
умовах інформатизації та соціально-економічних перетворень» складається
з трьох модулів, які, в свою чергу, включають окремі теми. Загальна
тривалість курсу 72 години: 40 годин занять в аудиторії та 32 години
для самостійного опрацювання.
Модуль
1. Основи комп’ютерної грамотності. Основи роботи в Інтернеті
для бібліотечних працівників.
|
Модуль
складається з 2-х розділів які містять 10 тем.
|
1
розділ |
Основи
комп’ютерної грамотності. Введення до інформаційних технологій
- містить 5 тем про комп’ютер як інформаційну систему; операційну
систему Windows XP та основні об’єкти; програмне забезпечення;
текстовий процесор MS Word; формати даних та їх перетворення;
комп’ютерну безпеку та захист інформації. |
|
2
розділ |
Основи
роботи в Інтернеті для бібліотечних працівників - містить
5 тем про світову мережу Інтернет, основи навігації в Інтернеті,
програми перегляду (браузери); сервісні програми Інтернету
(WWW, E-mail); пошук в інформаційних ресурсах Інтернету; Інформаційно-пошукові
системи Інтернету; інтелектуальна власність і авторське право
в мережі Інтернет. |
Завдання
курсу:
|
|
набути
навичок ефективного використання апаратних засобів та прикладних
програм для розв’язування завдань фахового спрямування; |
|
|
розглянути головні етапи та тенденції розвитку світової мережі
Інтернет; |
|
|
ознайомитися з інформаційним сервісом Інтернет, оволодіти
основами навігації засобами браузерів (програм-переглядачів); |
|
|
надати
практичні навички роботи в середовищі популярних інформаційних
сервісних програм Інтернет: WWW (World Wide Web) та E-Mail
(електронної пошти); |
|
|
оволодіти
навичками та вміннями інформаційного пошуку в ресурсах Інтернет; |
|
|
опанувати
знання та професійні навички роботи з Інтернет-ресурсами та
послугами; |
|
|
підготувати
бібліотечних фахівців до професійного використання процесів
мережевого інформаційного пошуку та моніторингу в сфері інформаційно-аналітичної
діяльності.
|
|
Модуль
2. Нова бібліотечна послуга: використання інформаційних технологій
та Інтернету в бібліотеці. |
Модуль складається з 8 тем, що висвітлюють такі питання: роль
Інтернету у глобалізації інформаційного простру та проблеми вільного
доступу до інформації; Інтернет-доступ як бібліотечна послуга;
інтелектуальна власність та авторське право в Інтернеті, відповідальність
бібліотек та працівників; інформаційні ресурси в Інтернеті та
їх пошук; автоматизовані інформаційно-бібліотечні системи (АІБС);
бібліотечні ресурси в Інтернеті; методика навчання користувачів
роботі з електронними ресурсами.
Для
викладання кожної з тем модуля передбачається використання матеріалів
з досвіду роботи публічних бібліотек України та світу.
Завдання курсу:
|
|
ознайомитися
із законодавчою, нормативно-правовою базами діяльності бібліотек,
розглянути міжнародні та вітчизняні документи і матеріалів,
що регулюють діяльність бібліотек у цій сфері; |
|
|
здобути загальнотеоретичні знання, що базуються на бібліотекознавчих
дослідженнях; |
|
|
виробити
практичні уміння, необхідні для планування та здійснення діяльності,
пов’язаної з впровадженням і використанням Інтернет-доступу
як нової бібліотечної послуги; |
|
|
здобути
навички роботи з локальними та мережевими електронними інформаційними
ресурсами, створення та використання електронних ресурсів. |
|
Модуль
3. Інноваційні зміни в бібліотеці на основі проектного, кадрового
менеджменту та ініціативної діяльності бібліотек. |
Модуль
складається з 2-х розділів, що охоплюють 8 тем.
|
1-й
розділ |
"Інноваційна
діяльність та маркетингова стратегія розвитку бібліотек"
включає 3 теми, пов'язані із теоретико-методологічними основами
інноваційних методик, технологій та бібліотечного маркетингу,
розвитку асортименту послуг бібліотек. |
|
2-й
розділ |
"Ініціативна
діяльність бібліотек та шляхи підвищення їх ролі у громадянському
суспільстві" включає 5 тем, присвячених основам фандрейзингу,
програмному і проектному розвитку бібліотек, кадровому менеджменту,
адвокасі, практиці соціального партнерства. |
Завдання
курсу:
|
|
оволодіти
знаннями щодо трансформаційних змін бібліотек на основі інноваційної
діяльності з використанням елементів менеджменту; |
|
|
визначити
підходи до розробки інноваційних стратегій, опанувати методику
розробки стратегічних планів; |
|
|
розкрити
сутність бібліотечного маркетингу як механізму створення нового
іміджу бібліотек у зміненому інформаційному і соціокультурному
середовищі; |
|
|
розглянути
наявні підходи до класифікації бібліотечних послуг, проаналізувати
номенклатуру інформаційних продуктів, послуг бібліотек із
переорієнтацією на серсвісність обслуговування відповідно
до потреб користувачів; |
|
|
ознайомити
з основами ініціативної діяльності бібліотек на базі фандрейзингових
технологій; |
|
|
опанувати
механізми програмного і проектного розвитку бібліотек; |
|
|
розкрити
основи лідерства та командного підходу в кадровому менеджменті; |
|
|
ознайомити із досвідом адвокасі у зарубіжних країнах, вивчити
вітчизняний досвід і показати роль цієї системи в захисті
прав та відстоюванні інтересів бібліотек, користувачів, бібліотекарів
у суспільстві; |
|
|
розкрити
сутність соціального партнерства бібліотек як фактора їх успішної
діяльності. |
Навчально-тематичний плани модулів передбачають лекційні, семінарські,
практичні, лабораторні та виїзні заняття, з окремих тем – дискусії,
круглі столи та інноваційне планування. До тем розроблені завдання
для самостійної роботи, питання для самоперевірки, питання для
контролю засвоєння отриманих знань шляхом проведення експрес-опитування.
Передбачено також проведення вхідного та вихідного контролю знань
слухачів.
|
|