Олександр Вілкул: «Новий бренд «Петриківка» – це один із ключових складових бренду Дніпропетровщини та України»

Новий бренд «Петриківка» – це один із ключових складових бренду Дніпропетровщини та України. Про це сказав Віце-прем’єр-міністр України Олександр Вілкул під час презентації нового логотипу Петриківського розпису – унікального явища українського народного мистецтва. Захід пройшов у Дніпропетровську в рамках ініціативи України щодо набуття Петриківським розписом статусу нематеріальної культурної спадщини людства.
 «Бренд «Петриківка», зокрема, логотип, створено у відповідь на численні звернення місцевої громади, для того, щоб виокремлювати ті роботи, які створені саме в Петриківці, на Дніпропетровщині – землі, де зародилося це унікальне творіння», – сказав Олександр Вілкул.
Логотип «Петриківка» представляє собою квітку, виконану напівкруглими мазками. «Це відомий усім елемент Петриківського розпису – «цибулинка». Його гармонійність, унікальність і простота перевірені часом. Це витік і початок усіх початків», – зазначила під час презентації заслужений майстер народної творчості України Людмила Горбуля.
Новий логотип підходить для розміщення на будь-якій продукції. Приклади такого використання були представлені під час презентації логотипу. Це сувенірні та презентаційні вироби. У подальшому новий бренд буде використовуватися набагато ширше. Зокрема, учасникам презентації був представлений відеоролик про те, як саме створювався новий бренд та як його будуть використовувати у майбутньому.
Логотип передається Петриківській громаді безоплатно. І вже самі майстри будуть його використовувати, щоб можна було відрізнити роботу, створену в «петриківському стилі» від роботи, «народженої» саме в Петриківці. Відповідно, кожен майстер з Петриківки – хоч надомник, хоч член Спілки художників зможе її використовувати. «А ми, зі свого боку, будемо продовжувати роботу по просуванню Петриківського розпису в Україні, Європі та світі», – сказав Віце-прем’єр-міністр України.
Олександр Вілкул зазначив, що масштабна й комплексна робота з розвитку та популяризації Петриківського розпису вже приносить конкретні результати.
«Партнери Дніпропетровської області – воєводство Нижня Сілезія зацікавлені в спільному просуванні туристичних маршрутів в Європі. Цього року планується провести спільний міжнародний туристичний форум-ярмарок, на якому буде представлено європейським туроператорам потенціал і можливості Дніпропетровщини в цій сфері. Є пропозиції і від міжнародних фондів, зокрема – «Східна Європа», про надання грантів, які дозволять розширити можливості петриківських майстрів, збільшити обсяги продукції, допомогти в її просуванні на нові ринки», – сказав Віце-прем’єр-міністр України.
Як повідомлялося раніше, на Дніпропетровщині за ініціативи Олександра Вілкула з метою збереження Петриківського розпису як унікальної складової національної культурної спадщини реалізується комплекс заходів і проектів.
Зокрема, у школах та дитсадках проводяться уроки петриківського розпису, є факультативи в вищих навчальних закладах області, в дитячих центрах позашкільної роботи працюють гуртки.
Минулого року в Дніпропетровському театрально-художньому коледжі відкрито навчання за цим фахом, тож в цьому закладі та у Петриківському училищі відтепер готуються фахівці з Петриківського розпису. У тому числі, навчаються діти з інших областей країни, які приїхали вчитися до Дніпропетровщини.
Щорічно в регіоні проводяться фестивалі й ярмарки народного мистецтва. Так, фестиваль «Петриківський Дивоцвіт» став вже міжнародною подією – у ньому беруть участь майстри з Білорусії, Росії, з минулого року і з Польщі.